Papiros-téntás próbálkozásaimat teszem fel erre a blogra.

Archívum

Kezit csókolom!

2008.06.20. 11:52 | NagyMisu | Szólj hozzá!

   Amikor kicsi voltam, édesanyám mindig azt mondta: „Akinek én köszönök, annak köszönj te is illedelmesen!”, és mikor boltba menet a szembe jövő néniknek köszönt, én is mindig elmotyogtam egy „kezitcsókolom”-ot. Ilyenkor a szembejövő nénik mindig megálltak, rám mosolyogtak, megjegyezték, hogy milyen jól nevelt vagyok, sőt néhányan még a hajamat is összeborzolták a fejbúbomon elismerésük jeléül.

 

   Ahogy nőttem fel, egyre önállóbb lettem, és már egyedül jártam iskolába. Az utcánkban lakók nagy részét ismertem, és mindig illedelmesen köszöntem nekik, ők pedig mosolyogva köszöntek vissza.
   Ám az egyik házban lakó idős házaspárt csak igen ritkán láttam, ami nem is csoda, ugyanis korán reggel – amikor iskolába mentem –, és késő délután – amikor onnan hazafelé jöttem – nem sűrűn mutatkoztak házon kívül.
   Egyszer azonban a szokásosnál korábban jöttem haza az iskolából. Menet közben, mint mindig, megcsodáltam az ismeretlen házaspár udvarán álló régi piros traktort. Áhítatos bámészkodásomból az idős hölgy hangja zökkentett ki: „Mi van, fiam, – rikácsolta – nem tudsz köszönni?! Anyád nem tanított meg az illemre?!”
   Én, a harmadikos kisdiák, úgy megszeppentem, hogy alig bírtam egy „csókolom”-ot kipréselni a szájamon, aztán szinte futva menekültem a következő utcasarokig, amely még vagy három házzal odébb volt. Ott kifújtam magam, majd hazamentem.
   Otthon, mikor kifogytam az ötletekből, hogy, majd ha megnövök, mit csinálok a vénasszonnyal, elhatároztam, hogy ezentúl mindig köszönni fogok neki.
   Úgy is lett.
   Bár ezután is ritkán találkoztunk, mindig hangos kezitcsókolommal üdvözöltem, mint jól nevelt gyermekhez illik.
   Még egyszer sem köszönt vissza…

2008. 01. 13.

· 1 trackback

Címkék: ezek az emberek...! kezit csókolom!

A bejegyzés trackback címe:

https://nagymisu.blog.hu/api/trackback/id/tr92530483

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: mouse click the up coming website 2017.11.23. 10:49:43

Mobil függetlenítés - Mobil Függetlenítés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása